Bad Erlach 13-5-2010 tot en met 16-5-2010 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van vroni - WaarBenJij.nu Bad Erlach 13-5-2010 tot en met 16-5-2010 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van vroni - WaarBenJij.nu

Bad Erlach 13-5-2010 tot en met 16-5-2010

Door: Webmaster

04 Juni 2010 | Oostenrijk, Wenen

Met Erik, Carmen, Lorenzo en Indy naar Bad Erlach.

Woensdagnacht opgestaan om op tijd te vertrekken ( 2 uur ) naar Oostenrijk
Het is niet druk onderweg en de reis gaat goed, de kinderen en Indy houden het goed vol.
Toch even iets langer rijden dan naar de wintersport.

Donderdagmiddag komen we aan bij Mühlendorfer, helaas is hij nog niet thuis. We gaan even met Indy wandelen langs de Leitha. Dit heeft ze wel even nodig. Het weer is iets minder, het regent iets. Maar we vermaken ons wel. Carmen ontdekt nog een “dode” slang in het water.
‘sMiddags gaan we Erlach in om daar de omgeving te laten zien, nog even een ijsje eten bij Fellinger. Die was heel lekker. Natuurlijk ook nog even gedag gezegt bij de “oude”buurtjes.
Terug bij Mühlendorfer nog wat cadeautjes geven en ’s-Avonds lekker uit eten in Pitten bij …Schloss…Taverne.

Vandaag kijken we wat het weer gaat doen, we verwachten namelijk 4 dagen regen! We gaan naar Semmering, hier ben ik in de winter wezen skiën, in de zomer ben ik er nog niet wezen wandelen. We gaan met de gondel omhoog en bij de lift staat een uitzicht toren, deze gaan we eerst beklimmen om van het uitzicht te kunnen genieten. Daarna gaan een familie wandeling doen. Het varieert van steil tussen de bomen door , tot over een schelpenpad op naar de top. Eenmaal bji de top aangekomen, gaan we wat drinken bij de Pollereshütte. Warme Choco!!!

Carmen is nog niet moe en stelt voor om naar de volgende top met het kruis te lopen, dit betekent dat je het ook weer terug moet lopen naar de auto! Dus extra km!! We gaan gezellig door, inmiddels is Indy toch ook wel moe. Bij het kruis aangekomen moeten we natuurlijk een foto maken. Het is de hele dag verders bewolkt maar wel droog gebleven.

Zaterdag is het niet zo mooi weer maar we gaan toch naar het natuurpark “Hohe Wand” om daar te wandelen en mooie dingen te zien. Het weer is slecht en het is koud 5 graden. We beklimmen in de mist de toren om boven de mist van dichtbij te bekijken. Dit is geen succes, dus toch maar naar het zwembad met bubbelbad? We gaan terug naar Wiener Neustadt, tijdens de wandeling komen we nog een lama, een paar steenbokken, en murmeltiere tegen.
Snel naar huis en zwemkleding pakken. We hebben heerlijk gezwommen en daarna nog wezen shoppen in Wiener Neustadt. In de avond gaan we nog uit eten met Hans Mühlendorfer, we gaan naar een heurigen in Tiroler stijl. Het eten is lekker, grote schnitzels natuurlijk :)

Zondag auto inpakken en weer naar huis, het is behoorlijk druk onderweg, bij de grote steden in Duitsland veel files. Zondagavond komen we thuis! Het was kort maar heel gezellig.

Groetjes Veronica

• 04 Juni 2010 - 08:38

Betsie:

Super Veronica,

Leuk idee om zo alle vakanties vast te leggen, niet alleen op foto maar ook als dagboek. Ook leuk voor de kinderen voor later, fijn dat jullie elkaar zo hebben gevonden, in liefde voor elkaar en vakanties, wandelen enz. enz. enz. enz., super! Groetjes en ik wacht het volgende verslag wel weer af :) Betsie

• 07 Juni 2010 - 18:51

Carmen:

heey Veronica,
    het was echt super gezellig daar. Ondanks het slechte weer, hebben wij er toch een leuke vakantie gehad!

Xxx. LoveYou

• 08 Juni 2010 - 19:50

Erik:

Zoals Carmen het ook al zegt, het was een leuke vakantie ik kan haast niet wachten op de volgende,

xxx Erik