Zomervakantie 2010 met Erik en de kinderen. - Reisverslag uit Rome, Italië van vroni - WaarBenJij.nu Zomervakantie 2010 met Erik en de kinderen. - Reisverslag uit Rome, Italië van vroni - WaarBenJij.nu

Zomervakantie 2010 met Erik en de kinderen.

Door: Webmaster

17 September 2010 | Italië, Rome

4 augustus – 14 augustus 2010

Hoi Allemaal,

Aangekomen na een lange reis, wat haarspeldbochten, komen we bij ons huisje!!!
Wat een mooi huisje, op een mooie plaats, en wat een UITZICHT!
Lekker een eigen tuin, heerlijk voor Indy.

De eerste dag is het weer wat minder en gaan we winkelen in Brixen, Carmen vind dit wel leuk. Onderweg eten we nog een italiaans ijsje. Ook hebben we de kerk bekeken, aangezien het ging regenen. :) In de avond gaan we natuurlijk pizza eten.

De volgende dag, Carmen haar verjaardag, gaan we wandelen op de berg bij ons huisje, we gaan naar de Plosehütte.
Dit is een mooie wandeling, heel afwisselend, ruig, groen, bomen, rotsen. Na een paar uur, flink wandelen, stoppen we om lekker Kaiser Schmarren te eten en Almduthler te drinken. Proost Carmen.
We lopen in de middag verkeerd en komen bij de Ochsenalmhütte, hier staan veel koeien en die lopen los. Koeien zijn nieuwschierig, dit vindt Indy minder! De rest van de wandeling is pittig maar we laten ons niet kennen. Beneden gekomen drinken we wat en komen we lekker los.

7 Augustus gaan we naar Klausen een oud dorpje, met mooie gebouwen en gezellige terrasjes.
We gaan hier naar het klooster, een steile wandeling naar boven!!! Of is ons tempo te hoog?
Ook bekijken we de omgeving nog even met de auto en rijden langs diverse dorpjes.
Ook nog bij houtsnijderij wezen kijken, want die heb je daar genoeg. Ook nog even kijken waar we kunnen paardrijden, dit staat ook nog op het programma.

8 augustus vertrekken we met de lift naar Dantercepius, onderweg zie ik de Frara hut, hier sliep ik tijdens de huttentocht in de winter. We wandelen in een heel mooi gebied, Alta Badia. Onderweg stoppen we bij de Jimmy hut, lekker wat drinken. Onderweg hele mooie foto’s gemaakt. Aan het eind van de dag is iedereen moe, INDY ook!

De andere dagen zijn we wezen paardrijden, dit ging heel langzaam. Het leek wel een kamelentocht. Maar wel in een mooie omgeving. Natuurlijk zijn we nog naar het Ötzi (ijsmummy) museum in Bolzano geweest, dit vond Lorenzo heel mooi. De week in Italië is voorbij gevlogen.

Daarna nog 3 dagen Westendorf, helaas was de boerderij bezet, en kregen we een ander pension. Het weer is iets minder en het is koud. We zijn zelfs naar een overdekt zwembad in Wörgl geweest, die heeft een glijbaan met dubbele looping. De kinderen waren hier te jong voor. In Westendorf zijn we overal even langs geweest, Bruchstall (nagelen), sportalm, Mesnerwirt, Gamskogelhütte, de waterval en natuurlijk midgetgolf! Ook nog een markt in Westendorf, en hebben we ons prima vermaakt. Zaterdag rijden we weer naar Holland.

Groetjes Veronica, Erik, Carmen, Lorenzo en Indy

• 18 September 2010 - 07:41

Betsie:

Hoi Veronica & gezin,

Superleuk en interessant jullie reisverslag. Wat een afwisselende vakantie.

Hartelijke groeten en wie weet tot spoedig ziens! Betsie

• 01 Oktober 2010 - 21:05

Fabienne:

Hé leuke fotos.....maar bij de Ochsenalmhütte staan toch vast Ochsen en geen koeien of wel??:-)

• 01 December 2010 - 18:35

Erik:

Hey moppie,

't Is alweer eventjes geleden, maar het is een leuke vakantie geworden, ik denk er nog vaak aan terug

xxx Erik