Lawinecursus 2007 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van vroni - WaarBenJij.nu Lawinecursus 2007 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van vroni - WaarBenJij.nu

Lawinecursus 2007

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

15 Maart 2007 | Oostenrijk, Wenen

Voor de 3e keer, 2 x maal met de hollanders en nu met het rode kruis Wiener Neustadt. Met de bus van het rode kruis naar Hohe Tauern! Ik vraag mij af of we wel sneeuw genoeg hebben om te kunnen trainen. De sneeuwkettingen gaan mee?! We hebben ze inderdaad nodig er ligt veel ijs en oude sneeuw. Te weinig om holen te graven?
Als we aangekomen zijn eerst een paar schnaps drinken, en hup naar buiten holen graven. Die avond gaat het nog sneeuwen, precies wat we nodig hadden. De hele week hebben we neuschnee gehad, ca 10 tot 15 cm.
's-Morgens trainen, dan lekker eten, weer trainen. 's-Avonds theorie lawine-, sneeuwkunde of EHBO. Natuurlijk hebben we ook een vrije avonden gehad. De foto's spreken voor zich.

Vrijdag is dan het examen, altijd spannend.
Indy en ik doen B examen, dat betekent 2 personen zoeken. Daarna moet ik nog een pieper onder de sneeuw zoeken( hier is de tijd heel belangrijk). Indy zoekt perfekt, 175 pnt van de 200. Bij het 1e slachtoffer heeft ze te weinig geblaft, mij gezocht, dit kost 20 punten. Maar bij slachtoffers zijn gevonden, uitstekend gewerkt.
Het slachtoffer (pieper) onder de sneeuw had ik in 2 min. gevonden. Dan komt de gehoorzaamheid, voor MIJ en Indy een probleem. Indy voelt mijn spanning van het examen, gaat mij dan ook uit de weg.
Nog nooit zo slecht de gehoorzaamheid gelopen. Sleetje rijden, en spurgehen, doet Indy dan weer goed. Helaas geen B diploma.
Vrijdagavond is dan toch een feestavond, zaterdagmorgen weer naar huis.

  • 15 Maart 2007 - 10:17

    Marjolein:

    Gruss Gotti,
    He Veroon, jammer van je B maar ach hebben er meer last van, Afgelopen zaterdag Puin A gedaan met Nando, goed zoekwerk (173), net apel (41) hindernissen oke en als laatste het tillen. En shit hier ging het fout, kreek hem niet goed opgetild, 2e keer weer niet, Nando Shaggie en grommen, nog een keer weer grommen, en ik afgebroken. Weg hele dag. Maar ja volgende keer maar weer.

    Wij gaan nu zaterdag weekje wintersport. Fiss Tirol. Hoor je wel weer.
    Groetjes Marjolein

  • 15 Maart 2007 - 14:05

    Brian:

    Leuk om jullie te zien! Oostenrijk heeft jullie nog niet veranderd. In ieder geval niet jullie leuke en goede kanten.
    En helaas kan/wil Indy op strategische momenten nog steeds niet luisteren. Tja... ;-) Jullie zijn nog jong en tijd/snaps/sneeuw zat.

  • 15 Maart 2007 - 18:11

    Annemiek:

    Hee Veronica,
    Jammer dat je, je B niet gehaald hebben maar dat is wel een reden om volgend jaar weer naar Oosenrijk terug tegaan voor een herkassing en dan wel slagen natuurlijk haha,
    Over een paar weekjes kom ik en dan kan ik eindelijk je stulpje zien daar tot dan.
    Een knuffel aan jullie beiden.
    Liefs Annemiek

  • 17 Maart 2007 - 23:05

    Miertje:

    HEEE poepie, wat jammer van het b-diploma volgende keer halen jullie hem wel hoor.
    En zoals je andere maatjes zeggen een goede reden om terug te gaan toch??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zaterdag 12 augustus is het zover. Ik ga verhuizen naar Erlach. Natuurlijk laat ik jullie weten hoe e.e.a. gaat verlopen.

Actief sinds 27 Juni 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 42766

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2006 - 13 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: