Opendag Rode Kruis - Reisverslag uit Erlach, Oostenrijk van vroni - WaarBenJij.nu Opendag Rode Kruis - Reisverslag uit Erlach, Oostenrijk van vroni - WaarBenJij.nu

Opendag Rode Kruis

Door: Webmaster

15 September 2006 | Oostenrijk, Erlach

2 September hebben we een opendag gehad van het Rode Kruis.

Het was een mooie warme dag, de honden hadden het erg warm. We moesten een demonstratie geven op asfalt. De woensdag, bij de training, nog even oefenen met Indy. We hebben wel gelachen hoor. Veel show elementen, maar voor de toeschouwers erg leuk. Hondjes roepen met je handen omhoog, aan de voet met handen omlaag.

Als het slachtoffer gevonden is, en de eerste hulp komt met een brancard, gaat de hond op de brancard liggen in plaats het slachtoffer. Komende zaterdag heeft Indy die taak op zich genomen. Ben benieuwd of ze blijft liggen tijdens het dragen.

Op de foto’s zie je ook een Golden Retriever in een rugzak, deze wordt gebruikt bij inzet met de helikopter.

Komend weekend demonstratie’s zaterdag en zondag! 23 en 30 September ga ik dan een EHBO cursus volgen.

Groetjes Veronica

• 15 September 2006 - 19:06

Brian:

Heeft Oostenrijk je nu al veranderd en ga je op de showtoer?

• 16 September 2006 - 17:20

Marjolein:

Wellicht samen met Indy een baan bij het Wiener Circus ???

• 24 September 2006 - 06:52

Marjon:

Ziet er heel belangrijk uit....Stoer hoor! Zou alleen Indy ook wel in zo'n Rode Kruis pakje willen zien, staat haar vast goed! :-)Petje af hoor! xxx Marjon